Czym jest follow up?
Jest to rodzaj metodologii, która wpiera zmiany poszkoleniowe.
Wiele razy w rozmowach z firmami słyszymy: „Posłaliśmy ich na szkolenie, zainwestowaliśmy w rozwój pracowników. A oni nadal postępują tak samo… Jaki jest więc sens szkoleń? Co zrobić, żeby chcieli się zmieniać? Żeby nie odkładali wiedzy na półkę?”. Naszą propozycją jest właśnie follow up, który w połączeniu ze szkoleniami daje kompleksowy model edukacji, pomocny we wdrażaniu oczekiwanych zmian wśród pracowników.
Do czego służy follow up?
- Aby wspierać zmiany po szkoleniu - korzystanie z wiedzy i umiejętności zdobytych na szkoleniach (maksymalizowanie skuteczności szkoleń)
- Do monitoringu wdrażania zmian poszkoleniowych
- Aby zaszczepiać w zespole chęć stałego rozwoju
Standard jest oparty o model ewaluacji szkoleń wg Kirkpatrica oraz zasady gry interaktywnej z założoną nagrodą (wg koncepcji grywalizacji Tkaczyka). Follow up jest tworzony każdorazowo jako autorski projekt dla konkretnej firmy.
Kilka słów wyjaśnienia – czym jest grywalizacja?
W grywalizacji tkwi niesamowity potencjał do wykorzystania m.in. w pracy szkoleniowej i poszkoleniowej. Istota zjawiska polega na wykorzystaniu mechanizmu znanego np. z gier fabularnych i komputerowych, w celu modyfikowania zachowań ludzi, tak aby zwiększyć ich zaangażowanie. Pomysł bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy itp. Grywalizacja pozwala zatem zaangażować ludzi do zajęć, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe.
Dzięki temu mechanizmowi uczestnicy angażują się w działania związane z tematyką szkoleń w których wcześniej uczestniczyli i praktycznie wykorzystywać zdobytą wiedzę, której w innych okolicznościach nie mieliby okazji lub chęci wcielać w życie.
Unikatowe połączenie nauki i zabawy – jak to możliwe?
Studio HR projektuje i przeprowadza follow up uwzględniając kluczowe oczekiwania Klienta, przygotowując każdorazowo autorski i nowatorski program działań. Uczestniczący w nim mają możliwość świetnej zabawy, w której nauka i ćwiczenie nowych umiejętności „dzieje się” spontanicznie i z inicjatywy samej zaangażowanej w daną rozgrywkę osoby.